Nanjing levererar

Godkväll! 
Igår morse kom vi fram till Nanjing med våra ömma bakdelar efter att ha suttit på ytterligare ett tåg i 13 timmar. Vårat hostel låg avlägset till och efter en go dusch gick började sökandet på mat. Vi blev inkastade i en flott och fin restaurang som vi från början anade vara dyr. Vi blev förda några våningar ner i restaurangen och tilldelade ett lyxigt bord i en svit som kunde ha varit ett konferansrum med fin utsikt över området, tillsist fick vi det enda som vi frågade efter en meny tyvärr med skyhöga priser, vi kilade ut snabbt som själva fan med benen på ryggen!
Framåt kvällen tog Emil och Jakob varsin fotmassage av blinda massörer och jag hade en timma att bränna på stan så jag knallade över gatan och in på en irländsk pub och träffade den partysugne Jamie från Kanada, här börjar en grym kväll. Jag hämtade Jakob och Emil efter deras massage och vi började öla på krogen över gatan, bytte krog en gång till innan vi fyra hoppade in i en taxi och drog till nattlivskvarteren. Vi klev in i en lyxklubb vid namn Nobel, en överklass klubb för kineser, vi stack ut oerhört med våra svettiga resekläder och ryggsäckar. Vi sänkte våran dyra blaskiga öl så fort vi kunde och drog ut på gatan igen. Där möttes vi av härligt partyfolk som drog in oss på klubb t-rex där stämningen var glad. Efter några gratisdrinkar följde vi med några portugiser till Latinodelen och skakade rumpa tills hungern tog över, på väg till nattkäket mötte vi Aron, en svensk basketspelare som var ute och turnéade med sitt amerikanska lag. Han var ett huvud längre än oss och bjöd på trevligt sällskap innan vi far hemmåt! Nästa dag var det utcheckning vid 12 som vanligt och medans vi fixade oss mötte vi ett gäng unga engelskalärare som skulle gå till Nanjing Massacre museumet precis som oss. Vi delade på en frukost och hade sällskap tills vi behövde lämna och hoppa på bussen till Tunxi som jag sitter på just nu, tack för dagen Josh, Alison, George och Shelly! (I hope u manage to translate this:)
Idag förtärdes även en stackars orm när jag inte visste vad jag beställde, smakade rätt gott ändå så det var inga bekymmer, lite dyrt bara. När jag bad om notan däremot missförstod vi varandra ännu mer. Istället för ett pris på maten fick jag en ung flickas telefonnummer, söt var hon, hoppas hon inte blir upprörd när jag inte ringer henne :')




Partybilder kan dyka upp i framtiden! Fred 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0