Talos guide me!

Yo! Igår besteg vi berget Huá Shan på 2.1 kilometers höjd, men vandringen är 6 km i uppförsbacke och vid vissa tillfällen blev det löjligt brant! Efter knappt en kilometer tog vi lunchpaus och jag kunde vrida ur min t-shirt som en trasa. Det tog ca. 4 timmar att gå upp och längs vägen blev även min hoodie våt som en trasa och luktade antagligen värre än en. Väl uppe sov vi på en riktig turistfälla till boende. För 100 yuan fick vi en säng som kunde varit hårdare än golvet, varken el eller vatten och alla vi 16 som bodde i dormen var tvungna att sova med kläderna på för att inte frysa! Natten tog slut snabbt för kl 5:30 steg vi upp för att se soluppgången, det var en fröjd att komma ur sängen och det är inte likt mig... Under denna turen serverades instant oatmeal (havregrynsgröt) till middag och frukost för att undvika de sjuka överpriserna som är på toppen. Sen knallade vi ner igen och tog oss en stor billig måltid!














Kommer sova som en bebis inatt! Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Claes

Fräckt!

2013-11-07 @ 17:02:19
Postat av: Claes Olsson

Fräckt!

2013-11-07 @ 17:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0