Transibiriska!!

Tjeeena bloggen!! 
Som det första inlägget på resebloggen kan jag snabbt konstatera att våra första dagar i Moskva var både dyrare och tråkigare än tågresan på transibiriska järnvägen, och därför inte lika intressanta att ha på bloggen eftersom att det bara var byggnader, bärs och borsch som de fyra dagarna bestod av. 
 
Tågresan däremot var lite stel tills alla hade blivit bekväma i sina kupeér, då bestod dagarna av ständigt mingel och nudlar och kvällarna av vodka, spel och dobbel och cricket-matcher i korridoren. Cricket-entusiasten Dave från England höll i dessa omgångar, tyvärr var han så besatt av att få duscha att han försökte hinna med det under ett stopp i Novosibirsk. Jag fick aldrig se stackaren igen... Han var en god vän, han husslade fram smör åt mig och mina knäckemackor efter att han hörde ryktet om att jag hade eftersökt det. De packade ihop hans bagage senare på kvällen och skickade tillbaka det till Novosibirsk. Hoppas han är på ett bättre ställe nu, än naken med duschtvål och handduk helt vilse i Ryssland.
Vi stötte också på ett gäng glade norskor som jag hoppas vi stöter på igen i Kina, Norge, Sverige eller bara framtiden.
Det här var en snutt av våran resa såhär långt, klockan är nu 07:52 på första morgonen i Irkutsk och det är dags att lägga sig och vila ögonen I min buckliga sönderpökade säng jag fick på vandrarhemmet...Mer äventyr väntar imorgon!
Fred ut!
/Axel
 
 

Kommentarer
Postat av: Claes O

Kul att du skriver. Hur såg landskapet ut? Är det mest turister? Hur länge är ni kvar i Ryssland?
Ha det bra och hälsa norskorna.

Svar: Platt landskap massvis med träd och fattiga byar, imorgon är sista dagen i Ryssland(Irkutsk) och vi ska ta en tur till bajkalsjön, senare på kvällen bestiger vi tåget till Mongoliet som tar två nätter! Sköt om er där hemma! Norskorna skall hälsas nästa gång vi ses :)
Axelinho

2013-10-19 @ 09:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0